Tootejuhi peamine eesmärk on tagada toote edu. Edu võib defineerida mitut moodi, kuid enamasti on need definitsioonid kõik seotud mingisuguse kasvuga. Olgu selleks siis tulude, klientide, kasutajate, tuntuse, päringute kasv vms. Kasv tuleb äritegevuse laiendamisest ning selleks on erinevaid meetodeid ja võimalusi.

Tootejuhi üheks olulisemaks ülesandeks on leida turult kasvuvõimalusi ning neid edukalt ära kasutada.
Selleks peab tootejuhil olema hea arusaam ja ülevaade oma valdkonnas toimuvast. Samuti peab olema ka tunnetus organisatsiooni võimekusest, sest kasvuplaanist on vähe kasu, kui organisatsioon ei suuda seda tegelikult ära teha.
Tootejuhi mängulaual on peamiselt 3 erinevat tüüpi lähenemist, mida kasutada kasvu veduriks: turunduslik, tootearenduslik ja koostööl põhinev kasv.
Turunduslikud lähenemised
Need lähenemised kasvule on seotud turundusalaste tegevuste ja plaanidega. Need lähenemised on ka kõige lihtsamad, sest peamine fookus on seotud kliendisegmentide ja nendeni jõudmisega.
1. Sügavam sissetung turule

Idee seisneb selles, et mõjutada kliente veel rohkem enda tooteid või teenuseid kasutama ehk suurendama kasutuskordi ja -sagedust võrreldes tänasega. See on kõige levinum turunduslik lähenemine. Selle saavutamiseks tuleks olla rohkem pildis, tutvustada ja meelde tuletada kasusid või langetada hindasid.
2. Uued kasutusvõimalused

Leia oma tootele või teenusele uusi kasutusvõimalusi vanade klientide hulgas. Mõtle, kas on midagi sellist, milleks sinu tooted veel sobivad või kuidas praegust teenust veidi muutes saaksid pakkuda midagi uut, mille eest sinu praegused kliendid oleksid valmis ka maksma.
3. Turu laiendamine

Laienda turgu läbi uute klientide. Laiene geograafiliselt või demograafiliselt. Liigu täiesti uutele turgudele ja uutesse kultuuriruumidesse. Analüüsi täpsemalt praegust turgu ja turul olevaid kliendigruppe ning leia uue nišiga kliendigrupid, kellele keskenduda.
Tootearenduslikud lähenemised
Need lähenemised on seotud toote arendusega ning on juba riskantsemad ja vajavad ka rohkem ressursse. Kuigi suurema riskiga kaasnevad tavaliselt ka suuremad võiduvõimalused.
4. Uue toote lisamine valikusse

Lisa valikusse uusi tooteid või teenuseid, mis täiendavad sinu praegust pakkumist või lisavad sinna täiesti uut väärtust. Väärtust mida seal enne ei olnud. Arenda see toode ise või osta sisse. Turusta neid tooteid või teenuseid praegusetele klientidele.
5. Tootearendus uuele turule

See on juba riskantsem ettevõtmine ja vajab rohkem ettevalmistust. Kui on olemas suurepärane idee toote loomiseks ja turg ning kliendid ka silmapiiril, siis võib see aga olla üks tasuvamaid ettevõtmisi. Arenda toode või teenus ning loo strateegia uuele turule sisenemiseks.
Koostööl põhinevad võimalused
Need on kõige keerulisemad lähenemised, sest mängus on teine osapool. Suures osas pole need lähenemised enam ka tootejuhi otsustada, vaid on juba tegevjuhtide ja juristide mängumaa. Need otsused mõjutavad otseselt kogu organisatsiooni käekäiku.
6. Strateegiline partnerlus

Leia enda ärile strateegiline partner, kellega saate kõrvuti töötada sama eesmärgi nimel. Partnereid võib olla ka mitu. Partnersuhetes on oluline, et mõlemad olete endale väga hästi selgeks teinud, miks ja kuidas koos tegutsete. Mõlemad osapooled peavad panustama.
7. Ühine ettevõte

Koos teise ettevõttega loote täiesti uue ja eraldiseisva organisatsiooni, mis hakkab tegelema samas või täiesti uues valdkonnas. Idee seisneb selles, et te mõlemad täiustate üksteist valdkondades, kus teil üksikuna olid suured puudujäägid, aga teie kahe ressurssid kokku = suurem potentsiaal.
Boonus: näita üleolekut
Kui organisastioonil on palju raha ja võimu, siis võib ka lihtsalt ära osta teisi ettevõtteid, kellel on olemas kõik see, mis endal puudu. Siin on juba tegemist kõrgema klassi mänguga, kus juristide armeed omavahel piike ristavad.
8. Ülevõtmine

Osta ära teine ettevõte, sest teil on vaja nende kliente, tooteid, protsesse, arendusvõimekust jms. Horisontaalne ülevõtmine tähendab, et üle võetakse konkureeriv ettevõte. Vertikaalne ülevõtmine tähendab, et ülevõetav ettevõte pakub täiesti uut võimekust, mida teil varasemalt ei olnud.
Kõik need lähenemised nõuavad teatud ressursse ja tõenäoliselt organisatsiooni ressursid määravadki suures osas ära, milline lähenemine on mõistlik ja milline mitte. Turundus on enamasti lihtsam ja soodsam kui tootearendus. Koostöö edendamine ja selles kokkuleppimine võib võtta väga kaua aega ja ülevõtmised on ainult suurte ja rikaste mängumaa. Kuid loomulikult oleneb väga palju ka valdkonnast, kus tegutsetakse ning visioonist, mida tahetakse realiseerida.
Mida jätta meelde?
Suurenda kasutuskordi või -sagedust
Leia tootele uusi kasutusvõimalusi
Laiene demograafiliselt või geograafiliselt
Lisa valikusse uus toode
Arenda uus toode uuele turule
Leia strateegiline partner
Loo ühine ettevõte
Osta ära teine ettevõte